برخي افراد بدون آنکه به برخي موارد و دانستني هاي وسيله اي که از آن استفاده مي کنند توجه داشته باشند، اکثر نيازهاي خود را برطرف مي سازند و به سادگي از کنار آن عبور مي کنند. در سفر با هواپيما بسياري از عوامل شما را متعجب مي کنند و برخي نيز باعث ترس شما مي شوند. در اينجا دانستني هاي جالب در مورد غول چهار ميليون قطعه اي که شما را بعد از خريد بليط هواپيما در آرامش به مقصد مي رساند، را ذکر کرده ايم. با ما همراه باشيد.


فردي در انتظار فرارسيدن ساعت پرواز در حال مطالعه



  • سرعت برخاستن هواپيما 240-280 کيلومتر در ساعت است و V2 (حداقل سرعت پرواز ايمن) ناميده مي شود.

  • بال هاي بزرگ هواپيما بدون آن که در ابتدا از تکه هاي تثبيت کننده افقي دم استفاده کنند، تقريبا بلا استفاده اند و فقط زماني که خلبان مي خواهد دماغه هواپيما را بلند کرده و گردش هوا را به قسمت پايين هواپيما هدايت کند، بال هاي بزرگ شروع به ايجاد فشار کافي براي بلند کردن هواپيما در هوا مي کنند.

  • انتظار مي رود از هر 1.000 ساعت پرواز حداقل يک صاعقه به هواپيما برخورد کند. اما نگران نباشيد، خوشبختانه هواپيماها طوري ساخته شده اند که رعد و برق نمي تواند به آنها آسيب برساند.

  • در هواپيما ايمن ترين صندلي وجود ندارد. FAA، هواپيمايي فدرال آمريكا در اين باره مي گويد كه در مورد سقوط هواپيما اختلافات صندلي ها در حداقل مي باشد.

  • هواپيما هايي مانند 777 يا A380 داراي اتاق خواب براي خدمه کابين هستند که شبيه به يک جعبه مي باشند. اين اتاق ها از اهميت ويژه اي برخوردارند و براي دو خدمه در پرواز موجود مي باشند.

  • بعد از فرود، مردم غالبا خلبان را تحسين مي كنند، اگرچه واقعيت اين است که بايد لاستيک ها تحسين کرد. لاستيک هاي موجود در هواپيما مي توانند 38 تن وزن را به طرز باورنکردني تحمل کنند. يک مجموعه لاستيک در هر هواپيما مي تواند حدود 300 فرود را تحمل کند.


چرخ هاي هواپيماي در حال فرود



  • در صورت تصادف و ايجاد سانحه، اولين چيزي که به طور خودکار در هواپيما خاموش مي شود، برق است و دليل آن خطر آتش سوزي مي باشد. به همين دليل چراغها هميشه هنگام فرود و تاريکي شب خاموش مي شوند، زيرا در شرايط غيرقابل پيش بيني، چشمان مسافر بايد به تاريکي عادت کنند.

  • هواپيماهاي جديدتر به گونه اي طراحي شده اند که مي توانند براي مدت طولاني تنها با يک موتور پرواز کنند. FAA گواهينامه Boeing 787 Dreamliner را با شماره 330 اعلام کرد که 330 به تعداد دقايقي که 787 مي تواند با يک موتور واحد عملکردي در هوا بماند اشاره دارد.

  • هواپيما قادر است بدون موتور پرواز کند که آن را به نسبت سر خوردگي مي گويند. 747 قادر است به ازاي هر 300 متر کاهش ارتفاع، حدود 3 كيلومتر پرواز كند.

  • فرايند تراکم يا خطوط سفيدي را که در آسمان و در پشت هواپيماها مشاهده مي کنيم به دليل واکنش هواي سرد در جو فوقاني بر روي بخار داغي است که در اثر احتراق سوخت از موتور خارج مي شود.

  • هر پنجره در هواپيما سوراخ کوچکي در پايين دارد. اين يک ترفند امنيتي براي متعادل کردن فشار بين پانل هاي پنجره است.

  • هر هواپيما نمي تواند يک حيوان را در خود جاي دهد مگر آن که در محفظه مخصوص خود قرار بگيرد و فقط هواپيماهاي 747، A320 يا هواپيماهاي بزرگتر داراي شرايط حمل و نقل کافي هستند.

  • کليه پروازها به خدمه اي نياز دارند که منحصرا توانايي برقراري ارتباط با زبان انگليسي را داشته باشند.

  • جعبه سياه در واقع نارنجي است و قابل تخريب مي باشد. با اين حال، مقاومت آن بسيار بيشتر از نيرويي است که مي تواند در هنگام سانحه هوايي اتفاق بيفتد.

  • گرانترين هواپيما در اين لحظه يکي از نسخه هاي A380-800 است و 450 ميليون دلار قيمت دارد.

  • رنگ موجود در هواپيماهايي مانند 747 يا A320 وزني نزديک به 180-200 کيلوگرم دارد.

  • آخرين هواپيماها حدود 3 ميليون خط کد برنامه دارند.

  • تعويض شيشه جلوي هواپيماي 747 يا A320 با قاب آن به اندازه 2 فيات 500 (تقريبا 900 ميليون تومان) هزينه دارند.

  • هواپيماي کنکورد بيشتر از خلبان، توسط فضانوردان به پرواز درآمد.


شيشه جلوي هواپيما


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ام.ام.دی:پوشاک شیک پوشان سایت هواداران محسن یگانه راهنما مهم Ashley فیلم ساز|Movie Maker closed Francisco کرایه ماشین در کیش دانلود رایگان نرم افزار مسعود ملکی